Publicaties

Ben je op zoek naar inspiratie over operationeel leiderschap? Vraag een boek aan of download een white-paper. We horen graag van je!

15 Acties die het verschil kunnen maken

Dit boekje is een verzameling van acties die het verschil kunnen maken op de werkvloer. De onderwerpen komen voort uit 15 jaar ervaring met uitvoerende medewerkers en operationeel leidinggevenden. Stuur een ons een berichtje via de contactpagina en we sturen je graag een gratis exemplaar toe. Ontvang een gratis exemplaar.

5 stappen tot het beste FairField resultaat

In de afgelopen jaren hebben we steeds meer inzicht gekregen hoe een goed opleidingsplan tot stand komt. FairField heeft “5 stappen tot succes” ontwikkeld die leiden tot een duurzaam ontwikkel resultaat. Een praktische tool die tot resultaten leidt.

5 succesfactoren van een werkend ontwikkelprogramma

Succesvolle ontwikkelprogramma’s hebben een aantal duidelijke overeenkomsten. Dat is best bijzonder want bedrijven en organisaties verschillen meestal sterk. Toch zijn er veel zaken die op elkaar lijken. Over die zaken hebben we het in deze white-paper. We durven te stellen dat het geen toeval is wanneer er mooie resultaten worden geboekt. Een effectief ontwikkelprogramma beïnvloedt in positieve zin zowel de motivatie als het gedrag van medewerkers. In gesprek met bedrijven en organisaties horen we nog wel eens dat training niet werkt. Drie dagen training in een mooi hotel op de Veluwe is natuurlijk hartstikke leuk, maar de vraag is wat daarvan is bijgebleven na drie maanden. Die vraag mag vaker gesteld worden vinden wij. Je koopt namelijk geen broodje training.

5 steps to the best FairField performance

The last few years we more and more understood what it takes to develop a good training program. FairField developed “5 steps” to secure the quality of a good training program. Easy and very useful.

Coaching aan de lopende band

We hebben zeven veel voorkomende thema’s gekozen die actueel zijn op de werkvloer. Het resultaat is een handzaam en praktisch boek voor de operationeel leidinggevende. Volledig gebaseerd op voorbeelden uit de praktijk en ondersteund door praktijkdeskundigen. Dat hebben we geweten. We hadden niet het idee dat dit boekje zoveel los zou maken, maar dat deed het wel! Blijkbaar zijn concrete praktische tips voor de werkvloer nog steeds onderbelicht. Dat de uitgave in een behoefte voorziet blijkt wel uit het feit dat we inmiddels de derde druk hebben uitgegeven. Ontvang een gratis exemplaar

Coaching zonder grenzen

Wie het heeft over de werkvloer heeft het ook over verschillende culturen. Dat gaat vaak goed, soms gaat het ook stevig mis. Dit ligt vaak eerder aan de culturele achtergrond van mensen dan aan de wil om samen te werken. Het thema voor het 2e boek was geboren: hoe om te gaan met mensen van verschillende culturele afkomst op de werkvloer. Het boek heet “Coaching zonder grenzen”. Ontvang een gratis exemplaar.

Comfort zone

Deelnemers aan een ontwikkel programma moeten uit hun comfortzone komen om te groeien. Hoe dat in de praktijk werkt en welke stappen mensen vaak onbewust nemen vind je hier!

Comfort Zone eu

Participants in a development programme have to get out of their comfort zone in order to grow. How this works in practice and which steps people often take unconsciously can be found here!

Diversiteit op de werkvloer

Medewerkers van verschillende culturen motiveren. Het is aan jou als coach om problemen tussen de medewerkers op te lossen. Bijna iedereen werkt met collega’s die een andere culturele achtergrond hebben: Marokkanen, Antillianen, Belgen, Polen, Friezen, Limburgers en zo zijn er nog talloze verschillende culturen te vinden op de Nederlandse werkvloer. Deze culturen kunnen soms tot wrijving leiden. Het is aan jou als coach om problemen tussen de medewerkers op te lossen en ervoor te zorgen dat alle medewerkers gemotiveerd blijven.

Gastvrijheid in de schoonmaakbranche

Directies en MT’s breken zich het hoofd hoe zij hun schoonmakers meer gastvrij gedrag krijgen bijgebracht. Gastvrijheidsbeleving is belangrijk in de schoonmaakbranche. Directies en MT’s kennen de waarde van gastvrijheid. Er wordt tijdens overleggen veel tijd besteed aan hoe gastvrij gedrag er binnen de eigen organisatie uit moet zien. En het mooie is, eigenlijk kunnen de schoonmakers dat veel beter zelf bedenken.  Zo blijkt in de praktijk.

Gastvrijheid in de zorg

Ziekenhuizen en zorginstellingen hechten steeds meer waarde aan gastvrij gedrag van hun medewerkers. Maar hoe pak je dat eigenlijk aan?

nl_NL