12 oktober om 14:00 uur

Gastvrij zijn in de Zorg

Naast het vakkundig uitvoeren van werkzaamheden, is het minstens zo belangrijk dat uw werknemers zich gastvrij opstellen. Uw patiënten wensen vriendelijk en dienstbaar behandeld te worden. FairField verzorgt gespecialiseerde trainingen gericht op gastvrijheid in de zorg.

Wilt u er meer over weten, kom dan naar ons evenement ‘Gastvrij zijn in de zorg’ op 12 oktober.

Een event over gastvrijheid in de zorgsector

FairField organiseert 12 oktober 'Gast vrij zijn in de zorg', een uniek event voor leidinggevenden in de zorg.

Om gastvrije waarden te verankeren in uw zorginstelling is het belangrijk deze vast te leggen in gedragsregels die voor iedereen gelden en waar men elkaar ook op kan aanspreken. Wij gaan graag met u in gesprek over wat voor uw organisatie belangrijk is op het gebied van gastvrijheid. Kom daarvoor langs op ons event dat speciaal georganiseerd is voor leidinggevenden in de zorg.

Bart Godding & Jack de Waard
Uw trainers

Gastvrij zijn in de zorg

Hoe ziet onze werkwijze eruit?

G.A.S.T.V.R.I.J.H.E.I.D.

G limlachen, groeten en aankijken
A uthenticiteit
S ignaleren wat beter kan
T oon interesse en stel vragen
V errassen en meebewegen
R ust uitstralen
I nleven en inschatten
J uiste antwoorden geven
H ouding: trots, verzorgd en rechtop
E ven stoppen en aandacht schenken
I k maak het verschil
D uidelijk zijn

Hoe gaat u om met

Een geïrriteerde patiënt?
Een arrogante patiënt?
Een onzekere patiënt?
Een patiënt die zich niet aan de regels houdt?
Een patiënt die zich vreemd gedraagd?

Sta even stil en geef echte aandacht

"Het lijkt misschien niet belangrijk, maar een kort moment van oprechte aandacht is zeer waardevol voor een patiënt. Hier kan uw werknemer een enorm verschil mee maken en het kost nauwelijks tijd. Ook ontstaat er meer respect voor de werknemer vanuit de patiënt, dat het werk voor iedereen mooier en leuker maakt!"

Authentiek

Wees uzelf
Maak gastvrijheid onderdeel van wie u bent
Jouw oprechte houding zorgt ervoor dat iemand zich welkom voelt

Verrassing!

"In de beleving van gastvrijheid is het verrassingsaspect heel erg belangrijk. Het werkt het beste wanneer u de patiënt net dat stapje voor bent. Dat verwachten ze niet, u zal hem of haar dan positief verrassen. De patiënt zal dan dat positieve gevoel overhouden aan het contact met u."

Reageer duidelijk & gastvrij

Herhaal een de vraag zodat u laat weten dat u hebt geluisterd
Geef antwoord op de vraag
Hou het simpel en zo helder mogelijk
Communiceer ook non-verbaal
Reageer altijd positief en enthousiast

Waarom FairField?

FairField is opgericht om uitvoerende medewerkers en de direct leidinggevenden duurzaam te versterken. We zien een enorm potentieel bij deze mensen, klaar om ontwikkeld te worden. Bent u er klaar voor?

Meld u nu aan

Het event is geheel kosteloos!

Bent u werkzaam in de zorgsector en geeft u leiding aan een team? Dan is het event voor u geheel kosteloos.

Wacht niet te lang!

De aanmeldingen voor het event gaan hard. Wacht niet te lang en meld u aan.

De Locatie:
EPIC Business Centre

Luchthavenweg 81, 5657 EA, Eindhoven